Ford Focus 1.8 TDCi
Publikované 07.02.2016 v 11:26 v kategórii Autá, prečítané: 106x
Pre prípad aby to človek zamotal ešte viac je tu Ford Focus 1.8 TDCi a ešte k tomu ako kombík. Auto ktoré budete buď milovať, ignorovať, alebo nenávidieť.

Po vizuálnej stránke sa nič zásadné nekoná, Focus druhej generácie je skrátka na pohlaď úplne obyčajné auto, nejaké svetla, plechy, blatníky a to je asi všetko. Preto toto auto veľa ľudí ignoruje. Mne osobne sa jeho neutrálnosť a jednoduchosť páči, alebo inak povedané nevadí mi, ale prijal by som aj niečo výstrednejšie. Ešte k tomu tento Focus má aj mechanický zadný parkovací senzor. Je len jeden a v katalógu príplatkovej výbavy ho nájdete pod názvom „Ťažné zariadenie - Neodnímateľné“.
Vo vnútri je to veľmi podobné, tento Focus je v zjavne základnej výbave. Má ale vyhrievanie predného skla a vyhrievané sedačky. Bez týchto dvoch vecí by som v zime asi radšej chodil vlakom, alebo peši. Motor potrebuje v zime na zohriatie aspoň 20 kilometrov a to ho aj tak musí človek vyslovene točiť na väčšie otáčky ako by bolo treba.
Už sa mi pár krát stalo aj to, že za jazdy začala teplota klesať. Čo sa komfortu týka tak sedačky sú inak pomerne pohodlné, tak isto aj podvozok je pomerne dobrý, je trochu tuhší ale zato nestráca na pohodlí. Asi taký zlatý stred by som povedal. Ani dlhé trasy okolo 800km mi nejako extra neprekážali. Jediná kožená vec v interiéri, sú moje topánky. Inak je všetko plast. Na volante je to pomerne nepríjemné hlavne keď sa človeku potia ruky. Tu sa dostávame konečne k nejakej veci ktorá stojí pri Focuse za dlhšiu zmienku. Riadenie... Riadenie je skrátka skvelé. Dovolím si tvrdiť že v triede ako je Focus je ťažké nájsť niečo lepšie. Bavíme sa ale o druhej generácií, takže sa s novým Focusom mohlo veľa zmeniť ale to neviem posúdiť. Oproti prvému Focusu je ale riadenie určite o triedu lepšie.
Nie je úplne jemné, preto núti tak nejako človeka stále vnímať čo sa deje. Tak isto na rôznych povrchoch je to hneď cítiť keď sa začne diať niečo čo sa diať nemá. Aj spätná väzba je veľmi dobrá. Škoda len že je tak náchylné na servis, má najazdených necelých 250 000 km a už je vo fakt katastrofálnom stave. Na druhú stranu nikdy sa s ním nikto nejako extra nemaznal. Čo sa ďalších vecí týkajúcich sa ovládania Focusa týka, tak ešte stále treba dopriať Focusu minútku slávy. Brzdy sú tak tiež veľmi, veľmi dobré, brzdový pedál je síce trošku tvrdší, ale zase je to pocitovo veľmi príjemne a hlavne sa dajú brzdy veľmi dobre dávkovať. Hovoriť o vädnutí bŕzd v naftovom kombíku je asi kravina takže k tomu ani nič nepoviem pretože som to nezažil. Riadenie ja fakt vec kvôli ktorej by si človek Focusa zamiloval , bohužiaľ zložme si ale ružové okuliare.

Po otočení kľúčika sa ozve neznesiteľne odporný zvuk, obzvlášť v zime. V lete je prievan s otvorených okien na diaľnici krajší a príjemnejší ako zvuk toho motora. Tubera, čierny kašeľ, astma nič sa nechytá. A to nie je ten najväčší kameň úrazu. Tým kameňom je prejav, a to ani nie je kameň to je normálne dôvod na rozvod. Motor by mal mať 118 koní čo nieje také tragické, ale turbo sa začína zberať tak okolo 1800ot/min, pod touto hranicou je ale nepoužiteľný, reakcia na plyn absolútne žiadna. Naplno ale aj tak vyrazí až pri 2500 otáčkach. Potom sa už chvíľku zdá že to bude dobré, ale hold smola. Ručička otáčkomera príde jemne pod 4000 a povie si „ 4000 ? , no tak to mne už padla“ a skutočne potom sa už nedeje nič. Auto ešte síce zrýchľuje ale veľmi pomaly. V princípe to znamená že človek má k dispozícii asi 1500 použiteľných otáčok preto ak chce človek predbiehať kamión na trojku, musí raz preradiť kým ho predbehne a to sú naozaj veľké straty, radiť v pruhu v ktorom nemáte čo hľadať a z ktorého treba čo najrýchlejšie preč. Ak sa pýtate prečo by človek predbiehal kamión na trojku, tak odpoveď je jednoduchá. Prevodovka. Inžinieri vo Forde museli mať skutočne niektoré niečo veľmi krátke, keď vymysleli tak giganticky dlhú prevodovku. V meste je to na 4 stupeň bež šance, takže človek ide mestom tachometrových 65km/h na trojku, s 2500 otáčkami, 4rka padne asi na 1500ot. a to je už ako som písal nepoužiteľné. Mimo mesta som sa neraz pristihol pri tom že idem 90km/h mám tam okolo 2000ot a mám tam 4rku. Proste 5tka je použiteľná keď ide človek nad 100km/h. Prevodovka je pre mňa skrátka, ešte viac nepochopiteľná ako to že je v palubke rádio na kazety. Jediná výhoda je diaľnica, tam má človek pri 160km/h na 5tku nejakých 3000 otáčok. Okrem iného nedočiahnem radiť do 5teho stupňa. Nemám nejaké krátke ruky, ani som sa s tým v inom aute ešte nestretol ale skutočne sa musím nahnúť k radiacej páke keď chcem radiť 5tku. Pre tieto veci skrátka človek to auto nenávidí.

Focus má aj trakčnú kontrolu, ktorá dosť podstatne kecá do roboty. Dá sa ale úplne vypnúť. V mojom prípade je vždy prvá vec hneď po tom ako naštartujem.
Aby som mu ale zase toľko nekrivdil. Má jednu obrovskú východu a tou je priestor. Či u šoféra spolujazdca, alebo u posádky vzadu. 4 kusy ľudí po 800km sa vôbec netvárili ako utečenci, keď ich vytiahnu 23 z Fabie. A kufor ? kufor je taký veľký, že si na dlhu cestu môže človek zobrať ešte jeden celý Focus do kufra, pre prípad že by nastala nejaká porucha. Samozrejme sú aj autá s väčším kufrom , ale úprimne koľko krát za život potrebujete taký kufor ze na jeho koniec nedočiahnete bez pomoci nejakej paličky? V princípe ale cez to všetko zlé čo som písal o motore, nie je nejako poruchový. Odišla len hadica od turba a museli sa vymeniť vstreky pretože pri arktických podmienkach, okolo nuly trvala štartovacia predohra takých 5 minutiek. A spotreba ? Na to si musí spraviť názor každý sám. Ja Osobne si však myslím, že na to čo tento motor ponúka je spotreba pomerne vysoká. Sociálna výbava neponúka niečo ako palubný počítač, takže pri predaji dostanete od dílera len pero Ford a papier aby ste si mali kam písať matematické výpočty. Priemerne sa dá jazdiť za 5,3l na 100km, mimo všetkého na okreskách by to šlo aj za menej na celú nádrž. V meste ale hlavne kvôli prevodovke sa pod 6l ale iba ťažko dostať. Spotrebu nad 7l na 100km som asi nemal. 6,93l bolo asi najviac, ale to som dva krát dosť ponáhľal do Bratislavy po D1tke. A nas5.
Keď si to človek takto zhrnie Focus určite nie je zlé auto, skôr by som povedal že je veľmi dobré. Ale určite nie s naftovým motorom, alebo aspoň nie týmto naftovým motorom. Na výber ich je ale dostatok. Napr. Benzínová 1,6stka by bola asi oveľa ideálnejšia voľba. Mohlo by to byť potom zábavnejšie aj v zákrutách a hlavne na výjazde z nich. Je to priestranné auto s prijateľnými nákladmi. Také alternatíva rodinného auta keď niekto nechce hneď MPV. Kočík a všetky ostatné veci sa do toho auta vojdú a neskôr ani s bicyklom nie je problém. Je ale skôr na dlhšie trasy ako na vozenie sa do mesta. Toľko mojich poznatkov z focusu.

Komentáre
Celkom 0 kometárov