Life&emotionsČlovek z iného sveta

PEUGEOT 206 1,4i Mistral

Publikované 23.01.2016 v 11:32 v kategórii Autá, prečítané: 120x

Peugeot 206 tu s nami bol bez mála skoro 10 rokov. Za tú dobu sa ich vyrobilo niekoľko verzií , prešiel niekoľkými faceliftami ale v podstate ostal stále rovnaký. Ten môj o ktorom je nasledujúcich pár riadkov opustil výrobnú linku 14.12.2007 a 31.12.2007 sa jeho výroba ukončila. Takže je to pravdepodobne jeden z tých úplne posledných, ktorého svetlá uzreli svetlo sveta.

Jednalo sa o špeciálnu poslednú edíciu ktorá mala označenie Mistral. Peugeot 206 1.4i Mistral , aby to bolo presné. Táto verzia disponovala len veľmi strohým vybavením nakoľko sa jednalo už o posledné kusy, ale pekne po poriadku.


Prvé čo človek uvidí na parkovisku je exteriér, tak začneme tu. No zovňajšok tak ako sme všetci zvyknutý má predné svetlá v tvare mačacích očí. Za svetla veľmi nevyniknú ale v noci spolu s hmlovkami dotvárajú úplné iný dojem oproti tomu, aký ma človek z auta dojem za svetla. Verzia Mistral navyše obsahovala taktiež hmlovky vpredu a vzadu, športovú originál Peugeot koncovku výfuku, kľučky a nárazníky vo farbe karosérie. Človek by sa na tom aj zasmial ale veľa 206stiek práve tie nárazníky a kľučky malo základe iba za príplatok. Čo ma trochu mrzí je že sa pri kúpe nedoobjednali originál Peugeot elektróny. Ale čo sa dá robiť možno časom.


Po otvorení vodičových dverí sa naskytne pohľad do interiéru. Na pohľad nejako neočaruje ale ani nepoburuje, je taký neutrálny, plasty sú síce lacné ale človek si na to po čase tak nejako zvykne. Verzia Mistral obsahovala hliníkový packet ktorý obsahoval hliníkové lišty na prahoch dverí, hliníkové pedále, hliníkové kľučky dverí a hliníkovú hlavicu radiacej páky. Tak isto obsahoval kožený volant a manuálnu klimatizáciu. Keď k tomu všetkému pridáte nejaké sedačky tak máte komplet celý interiér. Fakt nič iné tu nie je, čo mne osobne vyhovuje , nemám rád komplikované veci , mám rád jednoduchosť a tá tu je, ovládače robia to čo majú a všetko je graficky znázornené aj pre ozaj menej chápavého človeka. Aby som nezabudol Mistral mal takisto elektrické predné okná. No aké super mať okná na zápalkovej škatuľke. Na palubnej doske indikátor vody do ostrekovačov nie je a preto, keď človek niečo chce skontrolovať musí si otvoriť prednú kapotu.


Tu sa skrýva srdce jeho veličenstva. Kardio chirurgovia naordinovali Mistralom iba srdcia s obsahom 1,4 litra a len 8 ventilmi... to je trochu škoda pretože toto srdce má iba 75 koní , takže je to skôr také malé srdiečko ako srdce. Ale nakoľko je to auto do mesta výkon je postačujúci, tak isto pre človeka ktorý nemá zručnosti skrotiť auto s veľkým výkonom je to pomerne zábavný motor. Ten kto sa tomu smeje, tak sa v tom nikdy neviezol. Samozrejme šupa to nie je, ale dokáže vyvolať ten pocit keď volant z ležérneho držania naozaj chytíte do rúk. Na obiehanie je výkonu ale naozaj málo a treba myslieť dostatočne dopredu. Zato ale zatiaľ nemal poruchu, treba zaklepať na drevo. Pýta si len olej, filtre a samozrejme benzín so vzduchom, no a to mu ja s radosťou doprajem.


To čo už človek na prvý, druhý a ani tretí pohlaď nezistí sú veci okolo podvozku, riadenia, prevodovky. Prevodovka má na môj vkus priam galakticky dlhé a hlučné dráhy. Tak isto vodítko je hlučné , hoci kedy pri pomalšej jazde je počuť zreteľne každé preradenie a tak isto nemá veľmi presné dráhy, ale to je možno skôr zapríčinené už samotnou prevodovkou, lebo napríklad spiatočka nejde z čašu na čas zaradiť na prvý krát. Vtedy asi ozubené kolesá nie sú úplné v symbióze, ale stačí zaradiť iný stupeň a potom to už ide všetko ako má. Na druhej strane je zase ale pomerne dobre odstupňovaná. V meste sa dá využívať v pohode 4rka ktorá ma pri tachometrovej šedesiatke niečo okolo 2000 otáčok. Čo sa riadenia týka tak je fajn. Človek od neho čaká oveľa menej ako mu v skutočnosti dáva. Nie je extra presné ale za to dáva človeku dokonalé informácie od povrchu pod kolesami. Toto veľmi oceňujem nakoľko som toho názoru že, pokiaľ človek nevie čo má pod kolesami ani stabilizácia mu nepomôže. No a nakoniec podvozok, ten je veľmi primitívny, hlavne vzadu kde je iba torzná tyč a nemá ani obyčajné pružiny. To je dôvod prečo je auto nestabilné vo vyššej rýchlosti. Taká 140tka s vetrom už veru nie je príjemná. A nie ani tak preto že by to bolo hlučné auto ale už to musí človek sústavne korigovať volantom. A to je na diaľnici predsa len otravné. Na okreskách do tých 110km/h je ale všetko v poriadku a ani tá spomínaná hlučnosť nie je taká veľká, oveľa viac mi vadí ventilátor ofuku, ako samotná hlučnosť z vonku. Osobne v lete používam len otvorené okná tie mi nevadia ale v zime sa snažím čo najmenej používať druhý stupeň nakoľko mi to fakt prekáža.

Autíčko má aktuálne najazdené skoro 100 000km a servisné úkony neboli potrebné. Dokonca ani len brzdy zatiaľ nepotrebovali servis či výmenu. Aktuálnu už ale pozorujem že by bola vhodná výmena tlmičov, a tak isto sa pýtajú už aj kotúče. Keď už sme pri brzdách nedá mi nespomenúť ich absolútnu nedávkovatelnosť. To je fakt hrôza, je to až extrémne preposilované, jazdím s medziplynom a trvalo mi to asi 10 000 km kým som dokázal odhadnúť brzdu, a aj tak ho s brzdou radšej používam iba pri jazde s vysokými otáčkami lebo tie brzdy sú skutočne nepríjemné. Na druhú stranu zase sú na také auto silné, a človek ich za normálnych okolností ani neupečie , ale stačí ostrá jazda a po niekoľkých kilometroch sa už objaví vôňa na prírodno grilovaných brzových platničiek. To je ale myslím si normálne keďže to nie je žiadny športiak, ale malé auto do mesta. Normálnou jazdou však nevednú ani s naloženým autom v kopcoch. K tomu nákladu by som povedal len toľko. Miesta na rozdávanie nie, je to malé auto ale zatiaľ som odviezol všetko čo som potreboval. Keďže som aktívny biker, bicykle museli ísť vždy na strechu. Ostatok bez problémov vošiel dnu. Dokonca aj bežky. Posádka toho miesta veľa nemá, ale buď sa uskromní alebo môže isť aj pešo.


Na záver 206 a ja.


Myslím si že je to auto na každodenné použitie, dá sa sním jazdiť v meste ale tak isto aj mimo neho, bez toho aby to na majiteľovi zanechalo nejaké následky. Na dlhé trasy to však nie je, raz som v ňom absolvoval necelých 800km a mal som toho celkom dosť. Vo Focuse mi tých 800 tak nevadilo, ale samozrejme to je úplne iná trieda auta. Palubný počítač nemám ale dokonalými matematickými vzorcami som zistil že sa dá jazdiť od 5,5 do 7 litrov na 100 km. Nato aby to bolo menej sa musí človek vážne snažiť. Keby som si mal zase vybrať malé auto bola by to 206stka, ale so silnejším motorom. Negatíva určite sú, ale dokonalé nie je žiadne auto. Sú len tie ktoré sa k dokonalosti priblížili.



Komentáre

Celkom 0 kometárov

  • Neregistrovaný uživatel

    Meno: Prihlásiť sa

    Blog:

    Obsah správy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovedzte na otázku: Čo je dnes za deň?